Проблемне питання

Формування на уроках та в позаурочний час ведучих мотивів до оволодіння  військовими знаннями, фізичної, духовної і психологічної готовності майбутніх воїнів захищати Українську державу.

     Головна мета військово-патріотичного виховання учнів – підготовка та виховання самовідданих, свідомих захисників Батьківщини, готових у будь-яких умовах вступити на захист територіальної цілісності та незалежності України.

    Основними завданнями є:
- виховання в учнів свідомого виконання свого громадянського обов’язку, вірності військовій присязі, формування внутрішньої необхідності суворого виконання військових атрибутів, наказів командирів і начальників;
- формування духовної і психологічної готовності майбутніх воїнів зі зброєю в руках захищати Українську державу;
- виховання морально-бойових якостей, активної реакції на бойові ситуації, готовності до суворих іспитів та самопожертви в ім’я України та її народу;
- формування в учнів ведучих мотивів до оволодіння військовими знаннями, високого рівня фізичної підготовки та витривалості;
- розвитку в учнів загальнолюдських цінностей, національної гордості, культури міжнародних відносин, морально-психологічних якостей громадянина-патріота.
– формування почуття патріотизму, любові до свого народу, його історії, культурних та історичних цінностей;
– виховання громадянських почуттів і свідомості, поваги до Конституції та інших законів України, соціальної активності та відповідальності за доручені громадські справи;
– формування здатності до аналізу зовнішніх та внутріполітичних умов, уміння на цій основі самостійно адекватно оцінювати події, що відбуваються у державі і світі, свою роль та місце в цих подіях;
– формування ведучих мотивів до оволодіння військовими знаннями, високого рівня фізичної підготовки та витривалості;
– підвищення престижу військової служби, військова професійна орієнтація молоді, формування і розвиток мотивації, спрямованої на підготовку до захисту Української держави і служби у Збройних Силах України та інших військових формуваннях, здійснення конкурсного відбору кандидатів для вступу у вищі військові навчальні заклади і проходження військової служби за контрактом;
– удосконалення організації форм і методів військово-патріотичного виховання.
     З метою забезпечення виконання наказів та концепції розвитку  у школі проводяться такі напрямки роботи:
- викладання курсу «Захист Вітчизни» у 10-11 класах;
- організація виховної роботи патріотичного спрямування;
- гурткова робота.
    Військово-патріотичне виховання організовується та здійснюється за такими основними напрямками:
– вивчення героїчної історії українського народу, його духовної спадщини, культури, національних традицій, символів, звичаїв, вірувань та побуту українців;
– вивчення учнями основ державної незалежності та суверенітету, ролі і місця ЗС, значення військової служби та військового обов’язку;
– вивчення історії формування і будівництва ЗСУ, історичних та духовних джерел національної військової організації;
– розвиток військово-шефської роботи, співпраця з організаціями ветеранів ВВВ,
спілками воїнів – інтернаціоналістів, учасниками локальних війн, учасниками АТО;
– приведенням в приклад односельців, які є учасниками збройного конфлікту на Донеччині і Луганщині;
         З метою забезпечення реалізації програмових вимог та концепції національно – патріотичного виховання   під час  викладання премету «Захист Вітчизни» у 10-11 класах та  організації виховної роботи патріотичного спрямування здійснюється цілеспрямована робота з надання учням теоретичних знань та практичних навиків,  підготовка та виховання самовідданих, свідомих захисників Батьківщини, готових у будь-яких умовах вступити на захист територіальної цілісності та незалежності України. Виховання в учнів свідомого виконання свого громадянського обов’язку, вірності військовій присязі, формування внутрішньої необхідності суворого виконання військових атрибутів, наказів командирів і начальників, формування духовної і психологічної готовності майбутніх воїнів зі зброєю в руках захищати Українську державу, виховання морально-бойових якостей, активної реакції на бойові ситуації, готовності до суворих іспитів та самопожертви в ім’я України та її народу, формування в учнів ведучих мотивів до оволодіння військовими знаннями, високого рівня фізичної підготовки та витривалості та  розвитку в учнів загальнолюдських цінностей, національної гордості, культури міжнародних відносин– ось далеко не повний перелік завдань, що стоять перед сучасною школою та вчителем предмету «Захист Вітчизни» зокрема.
    Важливу роль у формуванні морально-психологічних якостей громадянина-патріота має виховна робота патріотичного спрямування, яка організовується систематично протягом навчального року, адже кожного місяця проводяться заходи на патріотичну тематику.
      Традиційними виховними заходами патріотичного спрямування є конкурсно -розважальні програми «Козацькі розваги» , які проводяться у жовтні до Дня українського козацтва. Для команд учнів, які мають свої емблеми, девізи та урочисті привітання, організовується ряд конкурсів, у яких учні мають змогу продемонструвати свою фізичну підготовку, витривалість, знання історії українського козацтва тощо. Також  для учнів 8-11 класів є тематичний вечір відпочинку «Нумо, хлопці!»,  приурочений  Дню збройних сил України.  
        Ряд заходів щороку присвячується подіям Великої Вітчизняної війни: виставка-конкурс стінгазет до Дня визволення України, організація привітання ветеранів війни до Дня Перемоги. Зустрічі із ветеранами війни проводяться  на День визволення села, День перемоги, хоча поважний вік та стан здоров’я цих людей з кожним роком погіршуються. Проходять зустрічі старшокласників школи із воїнами-афганцями та  колишніми учасниками бойових дій на території інших держав, бійцями та волонтерами зони АТО. Свідчення та спогади очевидців, як правило, мають вагомий виховний вплив на учнів, адже діти мають змогу почути багато фактів про воєнні будні, про які не прочитаєш у жодному підручнику.
    Особливого значення набуває патріотичне виховання у сучасній школі у зв’язку з нинішніми подіями в Україні.
     Вже декілька років у школі працює військово-патріотичний гурток «Військово-патріотичного  виховання»,  на заняттях якого організовується та здійснюється  робота за такими основними напрямками:
У розділі “Військова підготовка” відпрацьовується теоретичний та практичний матеріал :
- вогнева підготовка;
- стройова підготовка ;
У розділі “Прикладна фізична підготовка” шляхом розучування та тренування вдосконалюється:
- загально-фізична підготовка;
- гімнастика та акробатика;
- рукопашний бій;
- спортивні ігри;
     У розділі “Безпека житєдіяльності та цивільний захист” вивчаються та засвоюються правила та методи особистої  безпеки, формується психологічна готовність до небезпеки, уміння і готовність їй протидіяти , діяти самому та організовувати взаємодію в екстремальних ситуаціях.
У розділі “Топографія, туризм, спортивне орієнтування”  вивчаються основи топографії, техніка туризму, прийоми орієнтування, основи рятувально-пошукових робіт в природному середовищі.
      Здобуті на уроках та заняттях гуртка знання і вміння  учні щороку демонструють, гідно захищаючи  честь школи під час проведення військово- прикладних змагань.
       Однак здійснюючи роботу з військово – патріотичного виховання,  стикаємося з рядом  проблем, основними з яких є:
·        Низька самосвідомість учнів, їх небажання включатись в повноцінне, реальне доросле життя з його складнощами. Часто їм не хочеться виходити за межі свого віртуального життя.
·        Часто на заваді стає виховання в сім’ї, батьки занадто опікуються своїми дітьми, оберігаючи їх від інколи навіть надуманих проблем. Більшість батьків сьогоднішніх учнів самі не проходили строкової військової служби, переховуючись через свої страхи  та уникаючи її при цьому.
·        Конфлікт на сході держави, невизначеність у державній політиці а виходячи з цього учнів в своєму майбутньому.
     У цьому навчальному році проблема патріотичного виховання стоїть особливо гостро у зв’язку з подіями в Україні. Саме тому проведено цілий ряд заходів з нагоди Міжнародного дня миру, учні школи взяли активну участь в акціях по наданню допомоги бійцям АТО та  дітям потерпілим від наслідків військових дій, благодійних ярмарках,  флешмобах, активно пишуть листи та малюють малюнки бійцям.



Немає коментарів:

Дописати коментар